آموزش جدا کردن تگ های امنیتی
نوشته شده توسط : bnbgate

چطور می توانیم تگ های لباس، کفش و یا هر محصول دیگری را در خانه و با ابزارهای خانگی جدا کنیم؟
چندی پیش بعد از خرید یک لباس وقتی به خانه رسیدم و خواستم دوباره لباس را امتحان کنم متوجه شدم که تگ دزدگیر کالا همچنان به لباس متصل است و احتمالا غیرفعال نشده است و متاسفانه در هنگام خروج از فروشگاه و عبور از گیت فروشگاهی نیز آلارم آن به صدا در نیامده است! اولین راه حلی که به ذهنم رسید این بود که بافروشگاه تماس بگیرم. بعد از صحبت با پرسنل فروشگاه متوجه شدم تنها درصورتی که فاکتور و یا فیش خرید را به همراه داشته باشم می توانم به فروشگاه مراجعه کنم تا تگ را از لباس من جدا کنند. خوشبختانه هنوز فیش را داشتم و مشکل حل شد. ولی اگر فیش گم شده بود و به هردلیلی آن را نداشتم تکلیف چه بود؟
از آنجایی که این مساله ممکن است برای هر خریداری اتفاق بیفتد، تصمیم گرفتم  راهکارهای خانگی برای جدا کردن تگ های امنیتی از کالا را در 4 روش مختلف آموزش بدهم.

 

شکستن تگ

 

به طور کلی همه تگ ها، چه دایره ای شکل باشند و چه مستطیلی شکل، از مکانیزم قفل یکسان، یک فنر و یک گیره ساده استفاده می کنند.

دو نوع دسته بندی اصلی از تگ های امنیتی

تگ های جوهری

در ابتدا مشخص کنید که آیا این تگ، یک تگ جوهری است یا خیر (تگ جوهری معمولا به رنگ سفید یا قرمز و دایره ای شکل است) و سعی کنید متوجه شوید که حاوی کدام یک از جوهرهای قرمز،صورتی، آبی، زرد و یا ترکیبی از اینهاست.اگر سعی به حذف تگ با روش های نادرست بکنید ممکن است تگ بترکد و جوهر رنگی روی لباس یا هر کالایی که روی آن نصب است پخش شود.

تگ های سنسور

معمولا کپسول های پلاستیکی شفاف یا بژ رنگی هستند که با جوهر قرمز یا مشکی پر شده اند.

 4 روش جدا کردن تگ بدون مگنت مخصوص

  1.  از قیچی، یک پیچ گوشتی، یک آهنربای پرقدرت، یک چاقو و یا یک جفت انبردست استفاده کنید. آهنربا را روی میز بگذارید و پایین تگ را در سمت پایین آهنربا قرار دهید. احتمالا شما باید یک صدای “تیک” بشنوید.حالا با دست پین را به سمت پایین بکشید و پین باید بیرون بیاید.
  2. از یک فندک برای ذوب کردن بالای قسمت مخروطی شکل تگ های جوهری استفاده کنید. تنها 15ثانیه زمان لازم است. قسمت ذوب شده مخروط را با یک چاقو خراش دهید.سپس با استفاده از یک چاقو، اولین بلبرینگ را بیرون بکشید. حال بقیه بلبرینگ ها را با دقت بیرون بیاورید. بعد از بیرون آمدن اولین بلبرینگ، خارج شدن بقیه آنها باید آسان تر باشد. اکنون دو قسمت تگ امنیتی را از هم جدا کنید. به دلیل خارج شدن بلبرینگ ها، تگ باید به راحتی جدا شود.
  3. برای تگ های مستطیلی شکل از یک پیچ گوشتی دو سو استفاده کنید. لباس را روی میز یا کف زمین قرار دهید، به طوری که قطعه مستطیلی چسبیده به آن رو به بالا باشد. پیچ گوشتی را در امتداد لبه ناحیه بلند شده تگ قرار دهید و آن را سخت فشار دهید تا بتوانید پلاستیک قسمت فوقانی را سوراح کنید. تمامی مراحل گفته شده را آنقدر حول ناحیه بلند شده تکرار کنید تا بتوانید آن را بردارید. پیچ گوشتی را نگه داشته و یکی از بازوهای فلزی را که می توانید ببینید پین را در جای خود نگه داشته است، بلند کنید.لغزیدن پین از میان سوراخ این امکان را به شما می دهد که دو قسمت تگ امنیتی را با خیال راحت از هم جدا کنید.
  4.  با استفاده از یک نوار پلاستیکی بزرگ، محل قرارگیری پین را که درون لباس شما در کنار بخش کارتریج جوهر تگ امنیتی هست، پیدا کنید. نوار پلاستیکی را چندین بار دور این پین بپیچید تا محکم شود. اگر نوار اول نتوانست دو قسمت را از هم جدا کند، نوار پلاستیکی دوم را اضافه کنید. البته در این روش می توانید کارتریج جوهری که در طرف مقابل پین هست را رو به پایین قرار دهید.نوار پلاستیکی را دور پین بپیچید و قسمت بزرگتر تگ را با دست نگه دارید.با دست دیگر پین را بکشید. در نهایت پین باید ترکیده و یا جدا شود.
    با استفاده از انبردست دم باریک هم می توانید تگ را از سمت بالای کارتریج جوهر نگه دارید. یک طرف تگ را با انبردست محکم بگیرید. طرف دیگر را نیز با انبردست دیگری نگه دارید. هر طرف را به آرامی خم کنید. حواستان باشد که یهو و محکم تگ را خم نکنید چون ممکن است ترک خورده و جوهر پخش شود.




:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: